פריצת דרך

בנקודה אשר בה מרגיש אדם מסוים כי הינו תקוע מכל הבחינות ותחושת הפנימיות המחוברת לה יחד עם הנפש אשר מסייעת בידו ואומרת לו בפרוש כי בשלב הזה אין הרבה מידי דברים אשר טרם חשב עליהם כאפשרות פעולה ולכן מחפשת היא עבורו ועבור דרך פעולתו המידית את הנקודה המדויקת אשר תגרום לו להתקדם.
השימוש במילה “דרך” מתארת למעשה את עובדת חייו של אדם אשר מתחילה בנקודה A ומסתיימת בנקודה B וכאשר דרך מסוימת הינה בעלת שלבים ונתיבים ואשר נדרשת מפה מסוימת על מנת להצליח ולהגיע בדרך הנכונה, היעילה, המתאימה והיא כאמור “דרך המלך”.
הדרך הנכונה אשר כל אדם רוצה להאמין כי הוא נמצא בה ולא בדרך המוטעית, יכול אך ורק להסתמך על תחושותיו או על תחושותיהם של אנשים אחרים כאשר עליו לענות לעצמו על השאלה האם הוא עושה את הדברים הנכונים כלומר האם הוא נמצא בדרך הנכונה עבור עצמו כפי שמקווה הוא בכל ליבו. ואכן אין לאותו אדם מסוים דרך לדעת באופן מדויק וברור האם הוא נמצא בדרך הנכונה מלבד תחושתו הפנימית.
יכולתו לעצור מידי פעם ולשאול את עצמו או את הסובבים אותו האם נמצא הוא במקום שלו היא למעשה המפתח לאותו אדם, במידה והוא חש כי איננו נמצא במקומו או כי הוא יכול היה להגיע אל יעדו מהר יותר, יעיל יותר, קצר יותר ובדרך נעימה יותר.
ואכן בהתבוננות ממבט על ניתן לאמר כי כנראה יש לכל אדם את הדרך המועדפת עליו בכל תקופה בחייו ויכול לאמר לעצמו איזו מן הדרכים היה מעדיף אילו רק הייתה ניתנת לו אפשרות הבחירה.
כאמור מעידה תשובתו של אותו אדם מסוים גם על מצבו הנפשי, על אמונתו הפנימית, על דרך חינוכו ודרך חייו ואולם כמובן שלכל אלו קיימת כמובן יכולתו להרגיש באופן רציונלי מאוזן וממוקד האם הוא חש כי קיימת בעבורו מוטיבציה אשר היא זו שלמעשה תגרום לו לדעת על פי עוצמתה האם זוהי פריצת הדרך האמיתית אשר לה ציפה ולה חיכה.
פריצת הדרך היא נקודה מאוד מסוימת בדרכו של האדם, כל אדם, אשר רק המודעות העצמית ויכולת ההבחנה של אותו אדם במידה וקיימת היא באופן יעיל ומספק, תוכל לאותת לו ולהעניק עבורו את הסימן כי אכן זוהי פריצת הדרך המיוחלת.
אותו אדם אשר ממתין ומחכה לאותה נקודה מרגע אשר נכנסה לו לחייו בתור אלמנט אשר לה חיכה בזכות העובדה כי ברגע שפריצת הדרך תגיע יותר לא יהסס, יותר לא יתלבט ויותר לא יעביר את הזמן עד כי תגיע מאחר והיא כבר כאן.
אמנם ברור כי קיימים אנשים אשר יש עבורם אופציות שונות אשר פריצת הדרך עבורם היא אינה משמעותית מאחר והם חושבים אחרת וקיימות עבורם אופציות פעולה שונות ודרכם ברורה להם או שלא ברורה להם אבל הם נעזרים באמצעים אחרים לצורך התקדמות בדרך ואינם זקוקים, בין אם מחוסר מודעות או מכל סיבה אחרת למפה והנחייה, גם לא את הקול הפנימי שלהם מאחר ולא מעסיקים את עצמם בשאלות כגון אלה.
ואולם אותו אדם אשר יודע על קיומה של פריצת הדרך וממתין לה כי תגיע, יכול למעשה להבין שקיימות לא מעט נקודות על מסלול חייו אשר יכולות להיות מוגדרות כנקודות של פריצת דרך כמו שיש לא מעט נקודות אשר יכולות להיות מוגדרות כנקודות עצירה או גם נקודות האטה ואשר הדברים נקבעים כאמור על פי תנאי הדרך וכמובן באופן סמלי ניתן לאמר כי לעיתים יש עליות ויש ירידות, יש עומסים בתנועה, יש דרך צרה ויש דרך מהירה, יש דרך מהירה ויש דרך עטית וכמובן שיש גם את אמצעי הנסיעה, בין אם הליכה ובין אם תחבורה ציבורית, בין אם רכב פרטי ועוד ועוד משתנים בדרך המכילה אלפי פרטים ונקודות אשר כל אחת יכולה להשפיע גם בהווה וגם בעתיד על הדרך ועל אפשרות השימוש בידע המצטבר התיאורתי לצורך ביצוע נסיעה נעימה ככל האפשר.
כאמור השימוש בדרך חייו של אדם כהשוואה למסלול הגעה מנקודה לנקודה מסייעת גם להבין את המונח “פריצת דרך”.
פריצת הדרך יכולה להיות לאחר נסיעה ארוכה, מתישה, מונוטונית ומשעממת, אשר כוללת בתוכה גם הרבה טעויות בדרך, פניות לא נכונות במקומות שונים, כאשר התקבלו החלטות אשר היו יכולות להיחשב כלא נכונות ואף מוטעות, החלטות אשר האריכו את הדרך שלא לצורך ואף במקרים מסוימים אף גרמו לה להשתנות וכאשר ברקע אפילו לא נשמעו המילים “מחשב מסלול מחדש” רק כי כפתור הווליום היה על המינימום והדברים לא נשמעו כלל והתחושה הייתה כי הנסיעה נמשכת לכוון מסוים, בדרך מסוימת, באוטו מסוים, עם אנשים מסוימים אולם הכוון לא היה מוגדר.
הדרך לא הייתה מוגדרת, הרכב לא היה מתאים לתנאי הדרך, האנשים ברכב לא נבחרו בשום פרמטר אלא רק האקראי וכך אכן ממקום של מודעות נמוכה ואף אדישות ואטימות ובעיקר חשש ופחד מטעויות, נסע האדם המסוים בדרך וחיכה והמתין כי משהו מסוים יקרה אך לא ידע להגדיר לעצמו כי ממתין הוא לפריצת דרך אשר בעת שהיא קורת הוא כבר יודע לחלוטין את הכוון ואת היעד, הדרך לפתע לא משעממת אלא מרגשת ומעניינת, מסקרנת ומלאת שמחה, אין טעויות בדרך, אין פניות מיותרות במקומות לא נכונים, הכל ממוקד לחלוטין, אין החלטות לא מוגדרות ולא מתוכננות, אין תהיות ולבטים בנוגע להארכת הדרך או מחשבות והיסוסים אשר מעכבות ומאטות, המהירות נכונה, האוטו מגיב מצוין, תנאי הדרך טובים והתחושה הכללית היא כי זו פריצת הדרך שגורמת לכל התחושות להיות מאוזנות והדבר מגיע מן האיזון האנרגטי המתאים.
ברגע שהאיזון האנרגטי של אותו אדם מסוים נמצא במקום של אנרגיות חיוביות שאז למעשה יכול הוא גם להיות מודע להימצאותה של פריצת הדרך אשר מתחילה בחלון הזדמנויות אשר נפתח ואשר אותו חלון יהיה פתוח ויאפשר את כל תנאי הדרך אשר פורטו קודם לקרות באופן המיטבי.
כאמור, קיימות במסלול חייו של אדם מספר נקודות אשר ניתן להגדירן כפריצות דרך וכחלון הזדמנויות פתוח וכאמור המודעות העצמית וההתכוננות לכך היא זו אשר נותנת לאותו אדם את הסימנים ואת האיתותים לגבי הדברים.
בעת ההיא על אותו אדם מסוים לתת לעצמו את ההשתדלות היתרה עבור עצמו ועל מנת כי חלון ההזדמנויות יהיה גם פריצת דרך עבורו.
מאחר וקיימים אנשים אשר המודעות העצמית שלהם לא מאפשרת להם לנתח עבור עצמם את הדברים יכולים הם להתייעץ ולקבל חוות דעת ולהיעזר בכל מיני אנשים אשר יכולים להעניק להם את המפתחות המתאימים עבורם ואולם פרשנות נכונה של הדברים היא הערובה להצלחה במקרים הללו וכי אדם אשר לא ידע להבין כי ההזדמנות נמצאת לפניו וימנע מעצמו מכל מיני סיבות את המסלול הנכון עבורו יאלץ להמשיך ולהמתין עד להגעת החלון הבא או להמתין לנקודת פריצת דרך נוספת מאחר ולא ניתן כמובן להקדים ולאלץ את הדברים.

still here