הקמת מערך מכירות

מכירות הוא תחום מרכזי בחברות רבות, אשר משקיעות את מיטב כספם בהקמת מערך מכירות מנצח אשר יגדיל את מכירות החברה ובאופן ישיר את הכנסותיה. מחברות ענק כמו מיקרוסופט, הוט, סלקום, פייסבוק ועד חברות בינוניות וקטנות, הקמת מערך מכירות הוא אחד מהתהליכים החשובים ביותר בחברה. בחברות מסוימות מחלקת המכירות היא המחלקה הגדולה ביותר בארגון, ומונה לעתים אלפי עובדים.

לאחר שהבנו את חשיבותו של הקמת מערך מכירות בחברה, נבין מעט יותר על אופיו של מערך מכירות והתאמתו לאופי החברה. לעתים מערך מכירות נמצא במשרדי החברה במוקד מכירות, אך לעתים חברה מעסיקה אנשי מכירות רבים אשר עובדים מהבית. יש יתרון רב למוקד מכירות אשר נמצא במשרדי החברה מכמה סיבות – אווירה היא עניין מרכזי מאוד במכירות, וכאשר יש סביבך אנשי מכירות רבים איתם ניתן להתייעץ וללמוד מנסיונם זה בהחלט מסייע במצבים מסוימים. בנוסף, במכירות יש מצבים רבים בהם יש צורך בהתייעצות עם מנהל – אם הלקוח הפוטנציאלי רוצה הנחה, או שתרצה להציע לו הצעה אטרקטיבית יותר. לעתים איש המכירות נתקל בקשיים טכניים בתהליך המכירה וזקוק לסיוע של מנהל או איש טכני (למשל אם המערכת הממוחשבת איתה עובדת פתאום מפסיקה לתפקד). עניין נוסף שיש לקחת בחשבון עם הקמת מערך מכירות הוא מבנה המערך – האם יש חלוקה לצוותים? האם יש מנהל אחד או מנהל לכל צוות? לפי אילו תחומים הצוותים מחולקים? ועוד.

הקמת מערך מכירות הוא חלק קריטי ביותר בפיתוח עסקי נכון של הארגון, פנו עוד היום לחברת טרגט אשר תסייע לכם בתהליך הקמת מערך מכירות על כל שלביו.

 

מאמרים מומלצים:

 

ייעוץ ארגוני לעסקים

ייעוץ טכנולוגי פיתוח עסקי

ייעוץ עסקי לחברות

ייעוץ עסקי ליזמים

תוכנה לניהול עסקי

still here